Psicopedagogía

· Gabinetes Técnicos Interdisciplinarios en todos los niveles y modalidades, tanto oficiales como privados.

· Realización de detección temprana de alumnos talentosos y otros con necesidades educativas especiales.

· Realización de diagnóstico, pronóstico, seguimiento y tratamiento psicopedagógico, fundamentalmente en el proceso de enseñanza - aprendizaje.

· Orientación metodológica.

· Prevención y asesoramiento a padres y docentes.

· Orientación educacional.

· Orientación vocacional - ocupacional.

· Tutoría.

· Ejerce nuevos roles en educación especial.

· Asesoramiento a autoridades e instituciones.



jueves, 9 de diciembre de 2010

Hoja de detección de situaciones de riesgo social

FULL DE DETECCIÓ DE SITUACIONS DE RISC SOCIAL

DADES DE L’ALUMNE
NOM I LLINATGES JOVE

DATA DE NAIXEMENT

LLOC DE NAIXEMENT

ADREÇA ACTUAL

NOM I LLINATGES PARE

NOM I LLINATGES MARE

TELÈFONS


DADES ESCOLARS
CENTRE EDUCATIU
IES
CURS
1r ESO
NOM I CÀRREC DE QUI FA LA COMUNICACIÓ

Altres dades escolars a tenir en compte: aspectes d’assistència al centre, interès, compliment de les normes establertes, retard escolar, necessitats educatives especials, repeteix o ha repetit cursos, recent incorporació al centre, hi té altres germans...

Les dades d’assistència de l’alumne son: 16 faltes justificades, 42 faltes sense justificar, 16 retards. Durant el matí, quan està a l’institut, desapareix de l’aula i s’amaga per el pati. L’alumne “s’autoexpulsa” de classe, es adir va a la biblioteca i diu que l’han expulsat.
L’alumne no mostra gaire interès a les tasques educatives. Tot i que te capacitat no realitza les tasques i és per això que cada volta la distància de les seves competències i el nivell del grup es fan més grans. Aquest curs Joel no repeteix curs


CARACTERÍSTIQUES PERSONALS I COMPORTAMENT
Alguns aspectes a tenir en compte: Relació del jove amb el professorat (desafiant, no compleix normes, no respecta límits, respectuós...), relació del jove amb els seus companys/es (agressiu, respectuós, baralles, conflictes, líder, actitud passiva...), existència o no de consum de substàncies tòxiques, aspectes de cura personal (higiene, vestimenta...), problemes de salut mental*, discapacitat, nivell d’habilitats socials i de comunicació, autoestima i maneig emocional, aspectes culturals (és immigrant, des de quan viu a Mallorca, pertany a una minoria ètnica...)

La seva relació amb el professorat, tot i que no és agressiva sí que és una mica descarat, intentatnt fer sempre que pot la seva voluntat.
Respecte als companys, tot i que és lider dintre de l’aula (és el delegat) presenta actituds d’assetjament a alguns companys.
Es creu que consumeixi drogues i el seu aspecte i cura personals son correctes.
Un dels factors que es creu que poden ajudar a la seva actitud a l’aula durant l’hora de classe, és la falta de material.
* Els Serveis Socials  podran intervenir sempre que estigui en tractament en els serveis especialitzats

RELACIONS I SITUACIÓ FAMILIAR
Alguns aspectes a tenir en compte: Relació entre la família i el centre educatiu (fluida o puntual, bona o dolenta, de col·laboració...), relació entre pares i fills/es (manca de comunicació, violència verbal o física, inadequada vinculació afectiva...), aspectes de competències parentals (permissivitat, passotisme, “col·leguisme”, autoritarisme...), informació general de la família (aspectes laborals, unitat de convivència, aspectes econòmics...)
La relació amb la família és bastant constant. S’ha parlat amb els pares per telèfon bastant sovint.
La relació del fill amb la família pareix bo. Tot i això la els pares son molt joves i es creu que les tenen unes competències parentals un poc deficients.



RELACIONS GRUPALS
Alguns aspectes a tenir en compte: Aïllament social (manca de xarxa d’iguals, dificultats d’establir relacions, relació només mateixa cultura...), entorn en el que es mou (carrer, bars, recreatius, espais públics...), participació amb colles/grups marginals amb transgressió de normes...

Les seves relacions amb els companys és aparentment bona. És el delegat del grup. Però fa realitza assetjament a altres companys.
Es un nin de carrer que passa molt de temps fora de casa amb diferents grups.


DESCRIPCIÓ DEL TREBALL REALITZAT DES DEL CENTRE EDUCATIU DEVANT LA SITUACIÓ DE DIFICULTAT
Alguns aspectes a tenir en compte: Citacions i entrevistes amb la família i/o amb el jove (resultats de les mateixes, acords pactats...), adaptacions curriculars, grups de treball especial, intervenció i suport d’altres professionals ...

La feina del centre s’ha centrat sobre tot en tenir una relació fluïda amb la família.
S’han fet dues reunions amb els pares al centre (han vingut la mare i la padrina). També s’han fet més de cinc cridades telefòniques a casa per part de la tutora per parlar de l’altitud de Joel a l’aula.
Curricularment no s’han fet intervencions més enllà de les pròpies de l’aula, ja que les capacitats pareixen correctes.
La mare va venir a la reunió de pares grupal convocada a l’inici del curs.


ALTRES
Possibles aspectes a tenir en compte: Interessos, motivacions, projectes de futur del jove, activitats realitzades al temps lliure del jove...

No pareix tenir interessos clars més enllà de passar-ho be i jugar al futbol. Els pares quan el volen castigar el deixen el diumenge sense anar al futbol.
No tenim massa relació amb el pare, però el nin pareix que li te por.


DATA DE LA COMUNICACIÓ
19 de novembre de 2010

DATA:

-  S’informarà a la família prèviament a fer la comunicació a Serveis Socials.
- En cas d’haver-hi indicadors o sospites de maltractes físics i/o psicològics, d’abusos sexuals, de desatenció o negligència física/psicològica és el propi centre educatiu que ha de notificar la situació al Servei de Protecció de Menors (Llei 1/1996, article 13, de Protecció Jurídica del Menor).


No hay comentarios:

Publicar un comentario