Psicopedagogía

· Gabinetes Técnicos Interdisciplinarios en todos los niveles y modalidades, tanto oficiales como privados.

· Realización de detección temprana de alumnos talentosos y otros con necesidades educativas especiales.

· Realización de diagnóstico, pronóstico, seguimiento y tratamiento psicopedagógico, fundamentalmente en el proceso de enseñanza - aprendizaje.

· Orientación metodológica.

· Prevención y asesoramiento a padres y docentes.

· Orientación educacional.

· Orientación vocacional - ocupacional.

· Tutoría.

· Ejerce nuevos roles en educación especial.

· Asesoramiento a autoridades e instituciones.



martes, 23 de noviembre de 2010

Actividades de autoconocimiento (Plan de convivencias)

PRESENTACIÓ
Introducció
A l'Institut, has o vares iniciar un canvi a la teva vida. Com érem, com som pretén que recordis i comparteixis amb els teus companys alguns moments importants de la teva història i d'aquesta manera, puguis saber una mica més de l'etapa a on estas ara mateix..

Com treballarem?
Hauràs de recollir dades, compartir-les en petit grup i extreure'n conclusions. En alguna ocasió, hauràs de recórrer a la família o tutors per saber més de tu, en d'altres, hauràs de consultar altres fonts d'informació.

Com avaluarem el teu procés?
A partir de la teva participació a les diferents sessions i del dossier que hauràs d'entregar  finalitzar cada classe.


PRIMERA SESSIÓ
Com et veus?, com creus que ets?
Redacta una autodescripció i il·lustra-la amb la teva imatge.


Bloc d’ajuda
Què és una autodescripció?, quins elements inclou?
Una autodescripció ha de recollir els teus trets físics (alçada, complexió, forma de la cara, front, nas..., aspecte general, indumentària...) i psicològics (manera de pensar, de comportar-se, de parlar, els teus gustos, costums...).
Cal que tots els elements que introdueixis segueixin un ordre. Així doncs, cal que comencis amb les característiques més generals i després vagis a les més concretes o al revés.
Finalment, només volem recordar-te que per realitzar una bona autodescripció és molt important que utilitzis un vocabulari adequat i alguns recursos expressius (comparacions, metàfores, adjectius...).
Totes les descripcions seran recollides per el professor/a. Amb elles es poden fer diferents dinàmiques.
ð   El joc del detectiu.
ð   Buscar diferències
ð   El plafó de les lloances
ð   ...





SEGONA SESSIÓ
D’on venim?
Durant aquesta sessió esbrinaràs què és un arbre genealògic i podràs confeccionar el teu arbre. Així doncs, pretenem que coneguis quins són els teus orígens. A continuació, et presentem la definició del terme “arbre genealògic” i et donem un exemple d’aquest.

Els arbres es poden col·locar en la paret juntament amb la descripció. També es pot buscar quins son els trets que en assemblen als nostres pares/familiars i dur fotos que així ho corroborin, o be solsament dir-ho. ALERTA al·lots de pis d’acollida o orfes.





TERCERA SESSIÓ
Què tenim en comú?, què ens diferencia?
En petit grup, comentareu l’arbre genealògic que vàreu realitzar durant la sessió anterior i detectareu semblances i diferències, per exemple, en el número de germans, lloc de naixement, professió i edat dels pares …
El quadre que tens a continuació et servirà per ordenar les dades obtingudes a través dels arbres genealògics i així, poder comentar-les i compartir-les amb els teus companys.

ÍTEMS

ALUMNE 1

ALUMNE 2
ALUMNE 3
ALUMNE 4
ALUMNE 5

Nom





Edat





Lloc de naixement





Professió





Nombre de germans





Nom del pare





Edat del pare





Lloc de naixement del pare





Professió del pare





Nom de la mare





Edat de la mare





Lloc de naixement de la mare





Professió de la mare





Nom de l’avi





Edat de l’avi





Lloc de naixement de l’avi





Professió de l’avi





Nom de l’àvia





Edat de l’àvia





Lloc de naixement de l’àvia





Professió de l’àvia






No hay comentarios:

Publicar un comentario